کد خبر : 17664
تاریخ انتشار : شنبه 2 اکتبر 2021 - 15:44
-

برنامه ریزی برای خصوصی سازی مرکز مالکیت فکری تا ۵ سال آینده

برنامه ریزی برای خصوصی سازی مرکز مالکیت فکری تا ۵ سال آینده

رییس دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش با اشاره به ماموریت‌های چهارگانه مرکز مالکیت فکری دفتر توسعه فناوری سلامت، گفت: این مرکز با رویکرد تجاری سازی فناوری‌ها و پتنت‌ها تا ۵ سال آینده به صورت خصوصی به فعالیت خود ادامه خواهد داد.   دکتر محمدرضا منظم اسماعیل پور امروز در آیین افتتاح مرکز

برنامه ریزی برای خصوصی سازی مرکز مالکیت فکری تا ۵ سال آینده

رییس دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش با اشاره به ماموریت‌های چهارگانه مرکز مالکیت فکری دفتر توسعه فناوری سلامت، گفت: این مرکز با رویکرد تجاری سازی فناوری‌ها و پتنت‌ها تا ۵ سال آینده به صورت خصوصی به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

  دکتر محمدرضا منظم اسماعیل پور امروز در آیین افتتاح مرکز مالکیت فکری دفتر توسعه فناوری سلامت با بیان اینکه ماموریت‌های این مرکز در ۴ محور تعریف شده است، افزود: اولین ماموریت این مرکز “انجام تحقیقات ” است. ما در بسیاری از حوزه‌های مالکیت فکری نقص‌ها و کمبودهایی داریم، ضمن آنکه بسیاری از تولیدات کشور با قوانین و مقررات منطبق نیستند و از سوی دیگر در بسیاری از موارد آیین نامه‌های خاصی وجود ندارد.
وی حوزه دکتری پژوهش محور را نمونه‌ای از این موارد دانست و اظهار کرد: زمانی که مالکیت فکری در این زمینه مشخص نباشد، بهره گیری از تحقیقات در دوره دکتری پژوهش محور امکان پذیر نخواهد بود که این مورد در دستور کار این مرکز قرار دارد.
وی “توسعه کمی و کیفی پتنت‌های داخلی و خارجی ” را از دومین ماموریت‌های این مرکز ذکر کرد و ادامه داد: در حوزه کمی ثبت پتنت‌ها اقداماتی صورت گرفته است که باید ادامه و توسعه یابد، ولی در بعد کیفی اقدامات فرهنگی، آموزشی و توانمندسازی نیاز است که در معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت برنامه مدونی تدوین شده و به تصویب رسیده است، بر این اساس ما در زمینه توانمندسازی صاحبان فناوری باید نقش آفرینی کنیم.
اسماعیل پور ارائه مشاوره در حوزه توسعه فناوری‌های سلامت و کیفی سازی پتنت‌ها را از اقدامات مرکز مالکیت فکری فناوری‌های سلامت عنوان کرد و یادآور شد: کیفی سازی پتنت‌ها در تجاری سازی آنها و ورود به بازار مشهود خواهد شد که در این راستا نیاز داریم تا با بازار و صنعت تعامل داشته باشیم.
رییس دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت، “رصد وضعیت دارایی‌های فکری” را از دیگر ماموریت‌های این مرکز نام برد و گفت: ما در کشور نیاز داریم که تعداد پتنت‌ها و تعداد تجاری سازی آنها رصد شود و بدانیم که چه تعداد از پتنت‌ها برای تجاری سازی نیاز به حمایت دارند که نیاز به راه اندازی سامانه‌ای در این زمینه هستیم.
وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر می توان از سامانه علم سنجی برای این امر استفاده کرد، گفت: لازم است تا ۲ ماه آینده ستونی در این سامانه در زمینه رصد پتنت‌های اعضای هیات علمی و دانشجویان اضافه شود تا از این فناوران در حوزه تجاری سازی حمایت شود.
اسماعیل پور “تجاری سازی” را از دیگر ماموریت‌های این مرکز دانست و توضیح داد: در این راستا نیاز است هر پتنت ایجاد شده مورد شناسایی، ارزشگذاری و سرمایه گذاری قرار گیرد و از طریقی، وارد بازار شود.
وی با تاکید بر اینکه این مرکز در حال حاضر زیر نظر وزارت بهداشت است، از خصوصی سازی آن تا ۵ سال آینده خبر داد.
منبع: ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح