کد خبر : 11341
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 28 سپتامبر 2021 - 19:25
-

بروکراسی اداری؛ مانعی پیش روی تولیدکنندگان

بروکراسی اداری؛ مانعی پیش روی تولیدکنندگان

یک کارشناس مسائل سیاسی بروکراسی اداری را یکی دیگر از موانع پیش روی تولیدکنندگان در کشور عنوان کرد و گفت: باید کاغذبازی و بروکراسی اداری حذف شود، مجلس شورای اسلامی برای پشتیبانی و حمایت از تولیدکنندگان باید قوانین پیر در کشور را اصلاح کند. مجتبی نوروزی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص نامگذاری سال ۱۴۰۰

بروکراسی اداری؛ مانعی پیش روی تولیدکنندگان

یک کارشناس مسائل سیاسی بروکراسی اداری را یکی دیگر از موانع پیش روی تولیدکنندگان در کشور عنوان کرد و گفت: باید کاغذبازی و بروکراسی اداری حذف شود، مجلس شورای اسلامی برای پشتیبانی و حمایت از تولیدکنندگان باید قوانین پیر در کشور را اصلاح کند.

مجتبی نوروزی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص نامگذاری سال ۱۴۰۰ به‌نام  “سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها”، اظهار کرد: باتوجه به اینکه امروز اصلی‌ترین مشکل و گرفتاری موجود در کشور مباحث اقتصادی است، بنابراین تمرکز رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز در سالیان اخیر موضوعات اقتصادی بوده است و شعارهای سال نیز بر همین مضمون انتخاب می‌شود.

عضو هیات علمی گروه معارف دانشگاه شهرکرد افزود: مردم با مشکلات اقتصادی و معیشتی بسیاری در جامعه دست و پنجه نرم می‌کنند، از طرفی دشمنان جمهوری اسلامی و نظام استکبار جهانی درصد هستند از طریق اقتصاد به جمهوری اسلامی ضربه وارد کنند، همچنین ناکارآمدی برخی مدیران داخلی و تحریم‌ها نیز موجب شده است تا مسئله اقتصاد در کشور اولویت باشد.

وی با بیان اینکه در سالیان اخیر نمود عینی تحقق شعارهای انتخاب شده برای سال را شاهد نبودیم، گفت: برای تحرک و پویایی در کشور نیازمند مدیران جهادی، جوان و توانمند هستیم، بنابراین انتخاب آگاهانه در انتخابات می‌تواند بسیاری از مشکلات موجود در کشور را حل کند، نیروهای جوان و جهادی نقش بسزایی در تحقق شعار سال دارند، بنابراین باید در انتخاب فرد اصلح به این مسائل توجه کنیم.

نوروزی با اشاره به اینکه امروز حجم نقدینگی در کشور بسیار بالا است، خاطرنشان کرد: اگر این نقدینگی به سمت تولید و سرمایه‌گذاری در کشور هدایت نشود، شاهد حرکت نقدینگی به سمت دلال‌بازی و سوداگری در بازار خودرو، طلا، ارز، سکه و مسکن خواهیم بود، برای جلوگیری از این مسئله نیازمند اصلاح ساختار مالیاتی در کشور هستیم.

این کارشناس مسائل سیاسی با تاکید بر اینکه باید تلاش کنیم سرمایه‌ها به سمت تولید سوق داده شود، گفت: طرح مالیات عایده بر سرمایه یکی از طرح‌هایی است که می‌تواند از حرکت نقدینگی به سمت بازارهای کاذب و سوداگری جلوگیری کنیم، اگر از سود حساب‌های بانکی، طلا و… مالیات اخذ شود، کسی راغب نیست سرمایه خود را در راکد نگه دارد.

وی تاکید کرد: پس از اصلاح ساختار مالیاتی باید ساختار بیمه و سایر مسائل دخیل در تولید نیز اصلاح شود تا تولیدکننده بتواند به تولید ادامه دهد و به مرور زمان کیفیت کالای خود را نیز افزایش دهد، همچنین باید گمرک جلوی واردات کالای قاچاق به کشور را بگیرد تا تولیدکننده بتواند بدون دغدغه به امر تولید مشغول شود.

نوروزی بروکراسی اداری را یکی دیگر از موانع پیش روی تولیدکنندگان در کشور عنوان و خاطرنشان کرد: باید کاغذبازی و بروکراسی اداری حذف شود، مجلس شورای اسلامی برای پشتیبانی و حمایت از تولیدکنندگان باید قوانین پیر در کشور را اصلاح کند، اگر سرمایه‌گذار در بروکراسی اداری گیر کند، قطعا علاقه‌ای به وارد کردن سرمایه خود به تولید نخواهد داشت و از این کار پشیمان می‌شود.

عضو هیات علمی گروه معارف دانشگاه شهرکرد تصریح کرد: تحقق شعار سال نیازمند اصلاح زیرساخت‌ها در کشور است، بسیاری از قوانین موجود در کشور خود مانع هستند باید این قوانین و زیرساخت‌ها در کشور اصلاح شود تا شاهد رشد و شکوفایی اقتصادی در کشور باشیم، مجلس شورای اسلامی باید این مسئله را مدنظر قرار دهد.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آراد برندینگ

نظر سنجی انتخابات 1403

زنگوله

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

مانیتور دنا

شیشه ماشین

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

خرید تابلو برق

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح