کد خبر : 10575
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 28 سپتامبر 2021 - 2:04
-

ترویج کشت گلخانه‌ای در «گل تپه»

ترویج کشت گلخانه‌ای در «گل تپه»

مدیر جهادکشاورزی بخش گل تپه شهرستان کبودراهنگ گفت: تلاش می کنیم در سال های زراعی آینده کشت گلخانه ای را در همه روستاهای بخش گل تپه ترویج دهیم چراکه هر یک هکتار گلخانه برای ۲۰ نفر اشتغال ایجاد می کند. حمدالله درویشی در گفت وگو با ایسنا، بیان کرد: با تولید گندم دیم در ۴۲

ترویج کشت گلخانه‌ای در «گل تپه»

مدیر جهادکشاورزی بخش گل تپه شهرستان کبودراهنگ گفت: تلاش می کنیم در سال های زراعی آینده کشت گلخانه ای را در همه روستاهای بخش گل تپه ترویج دهیم چراکه هر یک هکتار گلخانه برای ۲۰ نفر اشتغال ایجاد می کند.

حمدالله درویشی در گفت وگو با ایسنا، بیان کرد: با تولید گندم دیم در ۴۲ هزار هکتار و گندم آبی در ۶۰۰ هکتار در اراضی گل تپه، بخش قابل توجهی از گندم مرغوب کشور از این منطقه تأمین می شود.

وی اظهار کرد: کشاورزان این منطقه علاوه تولید یک درصد گندم کشور، تولیدکننده بخش قابل توجهی از سیب زمینی، یونجه و محصولات باغی استان همدان هستند و با اطلاع رسانی و حمایت دست اندرکاران جهادکشاورزی در چند سال اخیر کشت زعفران، کلزا و گل محمدی را در برنامه تولیدی خود قرار داده اند.

وی از رونق کشت گلخانه ای در بخش گل تپه خبر داد و بیان کرد: به علت کم آب بر بودن تولیدات گلخانه ای و زعفران تسهیلات ۴ درصدی در اختیار کشاورزان قرار می گیرد تا با رونق تولید این محصولات، تولید متنوع و کاهش مصرف آب را در برنامه تولیدات زراعی خود بگنجانند.

درویشی مطرح کرد: تاکنون دو هکتار زعفران در روستاهای سراب و سوباشی به صورت گسترده و چند روستای دیگر کشت محدود زعفران انجام شده و  کشاورزان منطقه گل تپه استقبال خوبی از کشت زعفران دارند.

وی خاطرنشان کرد: باور غلطی که تاکنون در منطقه گل تپه وجود داشت، این بود که آب و هوای این منطقه مناسب کشت گلخانه ای نیست این در حالیست که مهندسان کشاورزی و کارشناسان در چند سال اخیر خاک و آب و هوای گل تپه را بسیار مناسب برای کشت گلخانه ای می دانند بر این اساس با اطلاع رسانی به کشاورزان امسال یک گلخانه یک هکتاری در دهستان علیصدر کشت شده که محصولات آن عمدتاً خیار، گوجه فرنگی و فلفل دلمه ای است.

درویشی تصریح کرد: همه تلاش دست اندرکاران جهادکشاورزی گل تپه بر این است، در سال های زراعی آینده کشت گلخانه ای را در همه روستاهای بخش گل تپه ترویج دهیم چراکه هر یک هکتار گلخانه برای ۲۰ نفر اشتغال ایجاد می کند.

مدیر جهادکشاورزی بخش گل تپه از افزایش تولید دام در دو سال اخیر توسط روستائیان خبر داد و یادآور شد: به علت اهمیت تولید گوسفند مهربان در منطقه کبودراهنگ و گل تپه و مهمتر از آن روی آوردن جوانان منطقه گل تپه به پرورش دام و طیور حمایت های قابل توجهی از سوی جهادکشاورزی برای ایجاد دامداری صورت گرفته است و هر فردی به هر میزان درخواست تسهیلات پرورش دام و طیور داشته باشد مورد حمایت قرار می گیرد.

وی از پرورش ۶۴ هزار رأس گوسفند داشتی، ۲۲ هزار رأس بره پرواری، ۳۵۰۰ رأس بز و بزغاله، ۱۳۷۲ رأس گاو شیری و ۹۱۲ رأس گوساله در دامداری های صنعتی و سنتی  بخش گل تپه خبر داد.

درویشی گریزی هم به واحدهای دامداری صنعتی بخش گل تپه زد و گفت: بره پرواری ۱۰۰ رأسی و گوساله پرواری ۵۰ رأسی در روستای سراب، پرورش ۱۵۰ رأس گوسفند داشتی در روستای کیتو، واحد ۱۲۰ رأس گوساله پرواری روستای حسن تیمو، واحد ۲۰۰ رأسی گوساله پرواری روستای خواجه کندی، دامداری۱۵۰ و ۱۰۰ رأسی گوساله پرواری روستای علیصدر و در آلان سفلی نیز یک واحد ۹۰ رأسی پرورش گاو شیری از جمله تولیدات دام در منطقه گل تپه است.

وی از افزایش خرید ماشین آلات کشاورزی در روستاهای منطقه گل خبرداد و خاطرنشان کرد: سال گذشته دو برابر سهمیه تسهیلات خرید ادوات کشاورزی در بخش گل تپه جذب کردیم.

مدیر جهادکشاورزی بخش گل تپه اظهار کرد: در منطقه گل تپه ۱۸۰۰ دستگاه تراکتور و ۱۳۰ دستگاه کمباین خریداری شده و همگی سهمیه سوخت دریافت می کنند و همه تراکتورها نیز پلاک گذاری شده اند.

وی نظارت بر کار کمباین ها در زمان برداشت محصول گندم و جو را از دیگر فعالیت های نیروهای جهادکشاورزی برشمرد و گفت: برای مبارزه با آفات غلات در بخش گل تپه نیز از هم اکنون بازدیدها آغاز شده و در صورت مشاهده آفات غلات گندم و جو سم مورد نیاز در اختیار کشاورزان قرار می گیرد تا بتوانند محصول سالم تولید کنند.

مدیر جهادکشاورزی بخش گل تپه در پایان اظهار کرد: به علت نظارت های کارشناسان جهادکشاورزی گل تپه بر محصولات گندم سال گذشته برگشتی محصول نامرغوب گندم از سیلوها به بخش بسیار ناچیز بود.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آراد برندینگ

نظر سنجی انتخابات 1403

زنگوله

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

مانیتور دنا

شیشه ماشین

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

خرید تابلو برق

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح