کد خبر : 106361
تاریخ انتشار : شنبه 20 نوامبر 2021 - 15:15
-

پای درددل‌ دانشجویان دانشگاه ندیده

پای درددل‌ دانشجویان دانشگاه ندیده

ایسنا/ایلام خبرنگار ایسنا، پای صحبت کسانی نشسته که دوران دانشجویی‌شان با کرونا تلاقی پیدا کرده و هنوز دانشگاه، کلاس و همکلاسی‌های خود را ندیده‌اند. «محمدحسین» دانشجوی ایلامی ترم پنج رشته آموزش زبان و ادبیات فارسی دانشگاه فرهنگیان همدان، اظهار کرد: چهار ترمی هست که دانشگاه به داخل موبایل مهاجرت کرده است و حسابی حال دانشجویی ما

پای درددل‌ دانشجویان دانشگاه ندیده

ایسنا/ایلام خبرنگار ایسنا، پای صحبت کسانی نشسته که دوران دانشجویی‌شان با کرونا تلاقی پیدا کرده و هنوز دانشگاه، کلاس و همکلاسی‌های خود را ندیده‌اند.

«محمدحسین» دانشجوی ایلامی ترم پنج رشته آموزش زبان و ادبیات فارسی دانشگاه فرهنگیان همدان، اظهار کرد: چهار ترمی هست که دانشگاه به داخل موبایل مهاجرت کرده است و حسابی حال دانشجویی ما را خراب کرده‌است.

وی گفت: ترم دوم بودیم که برای اولین بار، به واسطه کرونا دانشگاه مجازی شد و آن زمان مسئولان و مدرسین دانشگاه، شبکه‌ی واتساپ رو برای تدریس انتخاب کردند که واتس‌اپ محدودیت‌های زیادی داشت برای مثال ارسال فایل‌های پرحجم امکان‌پذیر نبود، به همین دلیل ترم‌های بعد از سامانه ال‌ام‌اس استفاده کردند.

این دانشجوی دانشگاه فرهنگیان تصریح کرد: سامانه ال‌ام‌اس، اکثر اوقات به دلیل تعداد زیاد کاربران وکندی اینترنت،دچار مشکل می‌شود و ارتباط تصویری و صوتی در این سامانه به شدت ضعیف است و همین باعث می‌شد کلاس‌ها کاملا یک‌طرفه دنبال بشوند به طوری که صرفا استاد صحبت می‌کند و بازخورد خاصی از دانشجو دریافت نمی‌شود که این امر،کیفیت آموزش را به شدت پایین می‌آورد و همچنین برخی مواقع به خاطر کندی اینترنت،صدای استاد قطع می‌شود و بخشی از درس به دانشجو منتقل نمی‌شود.

این دانشجوی رشته آموزش زبان فارسی گفت: برای درس‌های عملی هیچگونه تعریفی وجود ندارد.برای امر کارورزی و کسب تجربه، از شبکه شاد استفاده می‌شود که عملا بی فایده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا از حقوق دانشجوها با وجود تعطیلی دانشگاه  کسر می‌شود؟، گفت: بله. زمانی که دانشگاه حضوری بود ۴۵ درصد از حقوق بابت خوابگاه و غذا کسر می‌شد. حال از وقتی دانشگاه مجازی شده،۲۵درصد و بعد از بازبینی به ۲۰ درصد کاهش پیدا کرده است.

این دانشجو اظهار کرد: یکی از مسئولان دانشگاه در مصاحبه با صداوسیما دلیل این کسورات را اینگونه اعلام کرد:(اگر غذا نیست، آشپزخونش که هست) این یعنی اینکه بابت خوابگاه و آشپزخونه‌های خالی ۲۰ درصد از حقوق دانشجوها کسر می‌شود که با یک حساب سرانگشتی می‌شود چیری حدود ۵۰ میلیارد تومان در ماه می‌شود.

«زهرا» دانشجوی ایلامی تحصیلات تکمیلی رشته مامایی دانشگاه اهواز هم اظهار کرد: قطعی و کند بودن اینترنت در زمان ارائه دروس در سامانه یک مشکل جدی است،مشکل دیگر این است که اساتید آموزش،تجربه و علم کافی را برای استفاده از شبکه‌هایی که در آن‌ها تدریس می‌شود را ندارند.

وی تصریح کرد: استرس آزمون مجازی به دلیل قطع شدن اینترنت و زمان کم سوال‌ها برای جواب دادن آن‌ها بسیار زیاد است.

«امیر» دانشجوی ترم سه دانشگاه پیام نورایلام گفت: از زمان شروع، دانشگاه مجازی بوده وتا الان که ترم سه هستم هنوز رنگ دانشگاه را به چشم ندیده‌ام و بخواهم راستش را بگویم اصلا هم از این کلاس‌های مجازی چیزی عایدم نشده است.

امیر ادامه داد: وضعیت ایتنرنت را هم بسیار کند و اعصاب خراب‌کن است خصوصا زمانی که وارد سامانه می‌شوم،  کلاس‌ها دائم در حال قطع و وصل هستند و خیلی از مفاهیمی که استاد می‌گوید به دانشجو منتقل نمی‌شود.یک مشکل دیگر بحث شهریه هست که با وجود کلاس‌های آنلاین بی‌کیفیت، شهریه را تمام و کمال از دانشجو میگیرند این دقیقا برای دریافت کدام خدمات است من، نمیدانم.!

وی تصریح کرد: ندیدن و نشناختن همکلاسی‌ها و نداشتن ارتباط با آن‌ها واقعا یک معضل است من که ترم سومی هستم و از ابتدا، آموزش‌هایمان مجازی بوده هنوز یک دانه هم کلاسی را هم به چشم ندیده‌ام.

امیر ادامه داد: یکی دیگر از مشکلات یک طرفه بودن کلاس‌ها و نداشتن ارتباط چشمی با استاد است و اینکه نمی‌شود به هیچ وجه از استاد سوالی پرسید من در این سه ترم هنوز یک بار هم سوالی از استادهایمان نپرسیده‌ام.

«داودی» مدرس دانشگاه در این زمینه گفت: طبیعی است با بروز یک بیماری حساس، ناشناخته و پیچیده و در عین حال فراگیر و جهانی مانند کوئید ۱۹، محدودیت‌هایی در سطح جامعه و محیط زندگی انسان ها از جمله آموزش رخ بدهد،که البته در میان مشکلات ناشی از کرونا موضوع آموزش و تدریس، حساسیت و آسیب پذیری بیشتری دارد.

وی ادامه داد: آموزش در هر سطحی که باشد باید به کیفیت آن توجه شود و توجه به کیفیت آموزش از طریق آموزش حضوری و به صورت تعاملی و در قالب یک کانال دو طرفه با حضور معلم، مربی و فراگیر مصداق می‌یابد.

محدودیت‌های کرونا، آموزش را مجازی و یک طرفه کرده است که در این نوع آموزش مربی متکلم وحده و فراگیر حالت انفعالی دارد و از طرفی دیگر آموزش در فضای مجازی نیاز به رایانه یا تلفن همراه هوشمند و اینترنت با سرعت مناسب دارد که البته هزینه هایی برای تامین تجهیزات و اشتراک اینترنت وجود دارد ضمن اینکه در استان ایلام اینترنت از کیفیت خوبی برخوردار نیست و مشکل آموزش مجازی را دوچندان کرده است.

منبع: ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح