کد خبر : 88390
تاریخ انتشار : شنبه 13 نوامبر 2021 - 19:40
-

کنگره «استان اصفهان و توسعه ملی» به کار خود پایان داد

کنگره «استان اصفهان و توسعه ملی» به کار خود پایان داد

ایسنا/اصفهان نخستین کنگره «استان اصفهان و توسعه ملی، فرصت‌ها و چالش‌های پیش‌رو» به مدت سه روز در اصفهان برگزار شد که در آن، ۳۲ نشست تخصصی با مشارکت ۲۱۰ سخنران برگزار و ۱۷۰ مقاله ارائه شد. نخستین کنگره «استان اصفهان و توسعه ملی، فرصت‌ها و چالش‌های پیش‌رو» در تاریخ ۲۲ تا ۲۴ تیر ماه به صورت

 کنگره «استان اصفهان و توسعه ملی» به کار خود پایان داد

ایسنا/اصفهان نخستین کنگره «استان اصفهان و توسعه ملی، فرصت‌ها و چالش‌های پیش‌رو» به مدت سه روز در اصفهان برگزار شد که در آن، ۳۲ نشست تخصصی با مشارکت ۲۱۰ سخنران برگزار و ۱۷۰ مقاله ارائه شد.

نخستین کنگره «استان اصفهان و توسعه ملی، فرصت‌ها و چالش‌های پیش‌رو» در تاریخ ۲۲ تا ۲۴ تیر ماه به صورت مجازی در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد.

این کنگره به همت استانداری اصفهان و میزبانی دانشگاه صنعتی اصفهان در ۱۳ کمیته تخصصی با ارائه سخنرانی های مختلف در محورهای مدیریت، اقتصاد و بهره‌وری، عمران و آبادانی، توسعه خدمات و گردشگری، تحکیم باورها و فرهنگ دینی، توسعه علمی صنعت و فناوری، توسعه کشاورزی و منابع طبیعی، توسعه پایدار سلامت، هنر، معماری و شهرسازی، تاریخی، اجتماعی و فرهنگی، ورزش و جوانان، آب و محیط زیست و فرهنگ، هنر و رسانه برگزار شد.

ارائه نشست‌های متعدد توسط سخنرانان کلیدی، موزه-نمایشگاه، مقالات سفارشی، فراخوان مقالات پژوهشی، مصاحبه با پیشکسوتان و صاحب‌نظران رشته‌های مختلف از جمله برنامه‌های این کنگره ملی بود.

۳۲ نشست تخصصی با مشارکت ۲۱۰ سخنران در مدت سه روز کنگره برگزار و ۱۷۰ مقاله در آن ارائه شد. همچنین ۲۵ مصاحبه انجام شده است.

به گزارش ایسنا، در بخشی از بیانیه کنگره اعلام شد «اعتقاد داریم سیاه نمایی و بزرگ کردن مشکلات، ظلم به جامعه و گناهی نابخشودنی است، اما بی توجهی و ساده انگاری مشکلات و حواله کردن رفع آن به آیندگان ظلمی به مراتب سنگین تر و گناهی ناپسند است. پس تلاش می کنیم ضمن رصد دقیق و بی پرده مشکلات به دور از جهت گیری های جناحی و سیاسی با استفاده از راه حل های علمی و عزمی جزم در صدد چاره اندیشی و حل آن برآییم و یک صدا در جهت نیل به توسعه پایدار استان اصفهان فعال شویم.

اعتقاد داریم با وجود همه مشکلات و تنگناهای موجود چنانچه یک صدا تلاش کنیم بهره گیری از علم و دانش و تجربیات گرانقدر همه دلسوزان برای استان استراتژی تدوین کنیم و در قالب آن با درک صحیح محیط پیرامونی فرصت ها و تهدیدها را بشناسیم و با شناخت بی پرده نقاط ضعف و تکیه بر نقاط قوت موجود می توانیم استانمان را در مسیر حرکت قرار دهیم.»

در بخشی از بیانیه کمیته آب و محیط زیست بزرگترین تهدید منابع آب زیرزمینی، وضعیت کشاورزان اعلام و گفته شد که با فراهم کردن شغل های جایگزین و تکمیلی برای کشاورزان از جمله تقویت کشت های گلخانه ای، تقویت صنایع تبدیلی و روستایی، رونق صنعت ایرانگردی و جهانگردی می تواند از وخیم تر شدن آبخوان ها ممانعت به عمل آورد.

همچنین اعلام شد که پتانسیل فعال شدن تالاب گاوخونی به صورت ایجاد چشمه های تولیدی ریزگردهای خطرناک خصوصا بخش های شمالی و شرقی تالاب وجود دارد که اگر فعال شود ریزگردهای سمی و سونامی کلرید سدیم بخش قابل توجهی از استانهای کشور را در بر خواهد گرفت و فاجعه زیست محیطی رخ خواهد داد، بنابراین تشکیل کارگروه احیای تالاب شبیه دریاچه ارومیه با اختیارات تام از اولویت خاص برخوردار است.

در بیانیه کمیته توسعه کشاورزی و منابع طبیعی نیز سه پنل با شش سخنران تلاش کردند چالش های کشاورزی را موشکافانه بررسی کنند.

در کمیته صنعت و فناوری نیز بر ایجاد و توسعه صنایع دارای فناوری های پیشرفته مبتنی بر دانش با ارزش افزوده بالا تاکید کرد.

در بیانیه کمیته توسعه خدمات و گردشگری نیز اعلام شد که اصفهان با زنده رود خشکیده هنوز زیباست با آنکه دود صنایع روزهای زمستان آن را آلوده کرده، اما هنوز نفس می کشد و صدای اذان از گنبدهای فیروزه ای آن گوش نواز است.

در این بیانیه با بیان اینکه امروز حال گردشگری استان و فعالان آن خوب نیست آنها را دریابیم، ابراز امیدواری شد که صنعت گردشگری توجهات بیشتری را نسبت به سایر صنایع استان داشته باشد، چراکه راه نجات استان از این منزل می گذرد.

همچنین در بیانیه کمیته هنر، معماری و شهرسازی تاکید شد ضرورت های اعلام شده نه فقط برای آینده و توسعه استان، بلکه برای حال و حفظ زیست پذیری و مدرنیت شهر مهم و حیاتی است.

در بیانیه کمیته عمران و آبادانی عنوان شد که رشد جمعیت در استان چشمگیر بوده و خصوصا استقرار آنها در شهرهای نزدیک اصفهان و اصفهان، معضلات متعدد زیست محیطی، ترافیکی، حاشیه نشینی، کمبود انرژی، کمبود آب و موارد دیگر را ایجاد می کند.

در بیانیه کمیته سلامت گفته شد برای اینکه به یک توسعه همه جانبه سلامت برسیم، باید مولفه های آن به طور متوازن رشد یابد.

کمیته فرهنگ، هنر و رسانه با ارائه رویکردهای جدیدی در زمینه نقش های ارتباطی مکتب اصفهان و الگوبرداری از آن در توسعه ملی، بررسی طرح راه اندازی شورا و پارلمان علمی ارتباط محور بر اساس ظرفیت های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و صنعتی اصفهان، تقویت برند شهری از طریق رسانه به منظور افزایش گردشگر، تقویت گردشگری را خواستار شد.

در بیانیه کمیته ورزش گفته شد که مفاهیمی چون بازی، ورزش و تربیت بدنی و تفریحات سالم برای نهادینه سازی فعالیت های جسمانی در زندگی معرفی شده اند.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح