کد خبر : 20094
تاریخ انتشار : یکشنبه 3 اکتبر 2021 - 15:33
-

۱۲ درصد از کودکان در خراسان رضوی مضطرب هستند

۱۲ درصد از کودکان در خراسان رضوی مضطرب هستند

 معاون پیشگیری بهزیستی خراسان رضوی گفت: براساس نتایج طرح غربالگری اضطراب کودکان خراسان رضوی، ۱۲ درصد کودکان ۵ تا ۶ سال دارای اختلالات اضطرابی یا شبه اضطرابی هستند. غلامحسین دلبری در این خصوص اظهار کرد: در آخرین دوره اجرای طرح غربالگری کودکان که از اواخر سال ۹۸ آغاز و تا تیرماه ۹۹ ادامه داشت، ۹۰۰۰

 ۱۲ درصد از کودکان در خراسان رضوی مضطرب هستند

 معاون پیشگیری بهزیستی خراسان رضوی گفت: براساس نتایج طرح غربالگری اضطراب کودکان خراسان رضوی، ۱۲ درصد کودکان ۵ تا ۶ سال دارای اختلالات اضطرابی یا شبه اضطرابی هستند.

غلامحسین دلبری در این خصوص اظهار کرد: در آخرین دوره اجرای طرح غربالگری کودکان که از اواخر سال ۹۸ آغاز و تا تیرماه ۹۹ ادامه داشت، ۹۰۰۰ کودک در سراسر استان مورد غربال و پرسشگری قرار گرفتند.

وی افزود: از این تعداد ۲۶۰۰ کودک مشکوک به اضطراب تشخیص داده شدند. از میان کودکان مشکوک ۱۱۷۵ کودک مورد درمان قرار گرفتند و بقیه مراجعان نیاز به درمان نداشتند، اما پدر و مادرشان درباره مهارت‌های ارتباطی والدین با فرزندان مورد مشاوره و آموزش قرار گرفتند.

معاون پیشگیری بهزیستی خراسان رضوی گفت: سال ۹۶ طرح غربالگری اضطراب در میان کودکان بین  ۵-۶ سال در سطح کشور اجرا شد. بر اساس نتایج این غربالگری میزان اضطراب در کودکان خراسان رضوی به طور میانگین حدود ۱۲ درصد بود که تقریبا معادل متوسط جهانی است.

وی خاطر نشان کرد: در این طرح، تعدادی از مراکز مشاوره تحت نظارت بهزیستی، کودک را شناسایی و پس از تکمیل پرسشنامه‌ استاندارد شده‌ اسپنس، وی را مورد ارزیابی قرار می‌دهند و چنانچه کودک مشکوک به اضطراب تشخیص داده شود به مراکز مشاوره‌ تخصصی ارجاع می‌شود.

دلبری یادآور شد: در سال جاری، شکل حضوری مراجعات تغییر کرده و سامانه‌ای برای والدین این کودکان طراحی شده که به نشانی crm.behzisti.ir در دسترس خانواده‌ها قرار دارد.

وی اضافه کرد: این سامانه چنانچه نیاز باشد مشاوران را معرفی می‌کند و مراجعان می‌توانند نوبت آنلاین بگیرند.

معاون پیشگیری بهزیستی خراسان رضوی گفت: در مراکز مشاوره، چنانچه تشخیص قطعی داده شود جلسات مشاوره و آموزش برای خانواده طراحی و اجرا می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: آنطور که نتایج غربالگری نشان می‌دهد میزان اضطراب در کودکان خراسانی در سال‌های گذشته با شیب ملایمی در حال افزایش بوده، اما هنوز از سطح نرم جهانی فراتر نرفته است.

دلبری به خانواده‌ها و والدین توصیه کرد فضای خانواده را حتی‌الامکان آرام نگاه دارند و اضطراب و تنش‌های محیط کار و بیرون را در محیط خانواده منتشر نکنند تا کودکان تحت تأثیر قرار نگیرند.

به گزارش بهزیستی خراسان رضوی، وی با اشاره به دهم مهر، روز جهانی بدون خشونت گفت: خشونت والدین و نزاع‌های خانوادگی، تأثیر بسیار منفی بر سلامت روان کودکان دارد و نتایج طرح غربالگری اضطراب کودکان و بررسی‌های مشاوران بهزیستی در مورد محیط خانوادگی کودکانی که مشکل اضطراب دارند هم این موضوع را تأیید می‌کند.

منبع: ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آراد برندینگ

نظر سنجی انتخابات 1403

زنگوله

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

مانیتور دنا

شیشه ماشین

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

خرید تابلو برق

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح