کد خبر : 19903
تاریخ انتشار : یکشنبه 3 اکتبر 2021 - 14:48
-

ارائه ۶۰ چالش در دومین دوره رقابت علمی کنز

ارائه ۶۰ چالش در دومین دوره رقابت علمی کنز

رئیس دومین دوره رقابت علمی کنز با اشاره به تعیین ۶ حوزه برای این دوره از این رقابت‌ گفت: در این دوره، ۶۰ چالش توسط پاویون‌ها (نهادهای علمی، فناوری و نوآوری کشورهای اسلامی) مطرح شده که تاکنون ۳۳۳ اثر در این رقابت، نیمی در بخش آزاد و نیمی در بخش چالش‌ها حضور یافته‌اند.  سعید سهراب‌پور،

ارائه ۶۰ چالش در دومین دوره رقابت علمی کنز

رئیس دومین دوره رقابت علمی کنز با اشاره به تعیین ۶ حوزه برای این دوره از این رقابت‌ گفت: در این دوره، ۶۰ چالش توسط پاویون‌ها (نهادهای علمی، فناوری و نوآوری کشورهای اسلامی) مطرح شده که تاکنون ۳۳۳ اثر در این رقابت، نیمی در بخش آزاد و نیمی در بخش چالش‌ها حضور یافته‌اند.

 سعید سهراب‌پور، رئیس دومین دوره رقابت علمی کنز  (Knowledge Application and Notion for Society) رقابت کنز را رقابت علمی با مشارکت اساتید و محققان جوان زیر ۴۵ سال دانست و افزود: از جهت حداقل سنی شرکت‌کنندگان محدودیتی نداریم؛ یعنی دانشجوی ۲۰ ساله‌ای که دستاورد قابل عرضه‌ای داشته باشد نیز می‌تواند در این رقابت شرکت کند. همچنین تعریف ما از جهان اسلام در این رقابت علاوه ­بر کلیه مسلمانان جهان، غیرمسلمانانی را هم که در کشورهای اسلامی زندگی می‌کنند، دربر می‌گیرد.
وی افزود: از جهت مدارج تحصیلی، عموم شرکت­ کنندگان رقابت علمی کنز، اساتید جوان دانشگاه و دانشجویان برجسته هستند؛ اما حضور افرادی که تحصیلات عالیه ندارند، ولی دستاورد علمی قابل توجهی دارند نیز قابل قبول است.
سهراب‌پور در مورد حوزه‌های انتخاب شده برای دومین دوره رقابت علمی کنز گفت: ۶ حوزه علمی و فناوری برای این دوره از رقابت در نظر گرفته شده است که شامل “آب، محیط زیست و انرژی”، “سلامت و تجهیزات پزشکی”، “فناوری اطلاعات و ارتباطات”، “اقتصاد، بانکداری و تامین مالی”، “حمل و نقل” و یک حوزه ویژه برای سال ۱۴۰۰، یعنی “حوزه معدن و صنایع معدنی” می‌شود.
وی ادامه داد: در این رقابت علمی، ما ۱۲ پاویون داریم که تعدادی از آنها از کشورهای ایران، پاکستان، هند و عمان هستند و تعدادی دیگر مربوط به نهادهای بین‌المللی بوده و به یک کشور خاص اختصاص ندارند. در دومین دوره رقابت علمی کنز، این پاویون‌ها ۶۰ چالش معرفی کرده‌اند و تاکنون از ۳۳۳ اثر دریافتی، حدود ۱۶۰ پاسخ از سرتاسر جهان اسلام برای این چالش‌ها دریافت شده است.
بنیاد مصطفی(ص) رقابت علمی کنز را در تکمیل زنجیره ترویج و توسعه علم و فناوری تعریف کرده است. اولین دوره این رقابت در سال ۱۳۹۷ و در ۵ حوزه سلامت؛ انرژی؛ اقتصاد؛ آب و محیط زیست؛ و فناوری اطلاعات برگزار شد که ۵۹۰ اثر از ۱۵ کشور اسلامی دریافت شد.
به نقل از ستاد ارتباطات و اطلاع ­رسانی بنیاد مصطفی(ص)، دانش‌پژوهان، دانشجویان و اساتید (زیر ۴۵ سال) برای شرکت در این رقابت می‌توانند با مراجعه به سایت بنیاد مصطفی(ص) به نشانی www.mstfdn.org در صفحه رقابت علمی کنز، ضمن تکمیل فرم‌های مربوطه، یک ویدئوی ۳ تا ۵ دقیقه‌ای از دستاورد علمی خود بارگذاری کنند. محدودیتی از جهت تعداد آثار ارسالی یک شرکت کننده وجود ندارد و یک فرد می‌تواند با ارائه چند اثر در رقابت شرکت کند. این دستاوردها می‌توانند در قالب ایده، مقاله، کتاب، نمونه اولیه محصول یا محصول جدید باشند. با توجه به مشارکت گسترده در دومین دوره رقابت علمی کنز و درخواست‌های مکرر، مهلت شرکت در این رقابت علمی که پیش از این اول شهریور تعیین شده بود تا ۲۹ مهرماه تمدید شده است.
منبع: ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح